۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۵۵۳۱۴۹
آیت الله آ‌ملی لاریجانی:

دستگاه قضایی همواره در مسیر امام و انقلاب گام برداشته است | کاستی‌های موجود قابل رفع است

رییس قوه قضائیه تأکید کرد: همه قوای کشور تمام تلاش خود را کرده‌اند که در مسیر ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند اما بی‌تردید تا نقطه مطلوب، فاصله داریم.
آیت الله آ‌ملی لاریجانی در حرم امام

به گزارش خبرگزاری رسا، رییس قوه قضاییه و مسؤولان عالی قضایی صبح امروز به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، طی مراسمی با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت دخت گرامی پیامبر (ص) حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (قدس الله نفسه الزکیه) یک تحول عظیم در بعد نظری و عملی در کشور ما و حتی فراتر از مرزهای ایران، ایجاد کرد. در بعد نظری، انقلاب اسلامی یک انقلاب عظیم و مبدع یک نظام سیاسی نوین در دنیا بود که در این نظام سیاسی، قواعد مردم‌سالاری در کنار ارزش‌های دینی مقابل نظام لیبرال دموکراسی غربی قد برافراشت و یک فلسفه سیاسی جدید به دنیا عرضه کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر لزوم تبیین، تعمیق و تدقیق در ابعاد مختلف نظام جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از حملات کشورهای سلطه علیه جمهوری اسلامی به خاطر نقش بی‌بدیل نظام در منطقه و دنیاست. البته بسیاری از افراد که در داخل نظام هستند، شاید به خوبی به اهمیت و نقش این نظام واقف نباشند اما دیگران که از بیرون به نظام جمهوری اسلامی نگاه می‌کنند، نقش برجسته نظام را بیشتر و بهتر درک می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ظهور جمهوری اسلامی موجب شد که دیگر کسی از حرکت دنیا به سمت سکولاریسم سخن نگوید، به تاثیر امواج انقلاب در بیرون مرزها اشاره و اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) "خودباوری، استقلال و آزادی" را به مردم ما بازگرداند و امروز همه مردم و مسئولان ما در صحنه هستند و در مقابل تهدیدات کشورهای سلطه، به میدان می‌آیند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه یکی از ابعاد عملی انقلاب اسلامی، افزایش بصیرت و دشمن‌شناسی مردم ایران بوده است، تصریح کرد: احیای ارزش‌های الهی و رسیدگی به محرومان، از مهم‌ترین اهداف امام (ره) و انقلاب بود که باید با در نظر داشتن مجموع این شاخص‌ها، بسنجیم که مسئولان و نهادهای نظام به چه میزان در جهت اهداف امام (ره) و آرمان‌های انقلاب گام برداشته‌اند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه نهادهای جمهوری اسلامی طی چهار دهه گذشته در مسیر کلی ارزش‌های انقلاب حرکت کرده‌اند اما قطعاً کاستی‌هایی وجود دارد، خاطرنشان کرد: هم قوه قضاییه و هم قوای دیگر کشور تمام تلاش خود را کرده‌اند که در مسیر ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی حرکت کنند اما بی‌تردید تا نقطه مطلوب، فاصله داریم و همه ما برای رسیدن به این نقطه و پاسداشت این انقلاب، مسئولیت سنگینی برعهده داریم.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی در دوران پس از انقلاب تصریح کرد: قوه قضاییه جمهوری اسلامی با تلاش‌های معمار این قوه، شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و مسئولان بعدی تا امروز در مسیر اهداف انقلاب گام برداشته و دستگاه قضایی در حال حاضر، چه به لحاظ قوانینی که در حال اجراست و چه به لحاظ نحوه رسیدگی‌ها، بسیار  پیشرفته‌تر از گذشته است؛ گرچه هنوز در بخش‌هایی برخی کاستی‌ها نظیر اطاله دادرسی و ... وجود دارد که بسیاری از این کاستی‌ها نیز با کمک قوای دیگر قابل برطرف شدن است.

رئیس قوه قضاییه گفت: در مجموع، دستگاه قضایی کشور مانند هر نهاد دیگری با افت و خیزهایی مواجه بوده اما مسیر کلی آن، مسیر تکامل است و امیدواریم در کل جامعه اسلامی، همه مردم و نهادها دست به دست هم دهند و اهداف انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل را محقق کنند.

براساس این گزارش، رئیس قوه قضاییه و مسئولان عالی قضایی پس از تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی، بر سر مزار شهدای هفتم تیر و شهدای دفاع مقدس نیز حاضر شدند و با قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کردند./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات